תפריט יצירת קשר
אין תמונה

איך להעביר הדרכה בצורה הטובה ביותר

איך להעביר הדרכה בצורה הטובה ביותר

הבוס שלך הטיל עליך משימה, לארגן הדרכה לעובדים בנושא מסוים. הבוס שלך בחר בך כי הוא מאמין שבזכות שליטתך בנושא אתה האיש המתאים ביותר לצורך העברת ההדרכה. אבל אתה דווקא מתחיל להזיע. אתה אולי שולט בנושא אבל אינך מרגיש בנוח עם הדרכה, אינך יודע כיצד ללמד אחרים את מה שהתבקשת ללמד. אז כיצד ניתן לצלוח את המשימה בשלום? להלן 3 הנקודות החשובות לצורך העברת הדרכה לעובדים.

4 השלבים להדרכה מנצחת

תכנון מערך ההדרכה - הדרכה נכונה מתחילה בתכנון. חשוב שתגדיר  את מטרת ההדרכה, מהם הכלים שבהם חניכי ההדרכה צריכים לקבל מההדרכה וללמוד לשלוט בהם. לאחר שהגדרת היטב את מטרת ההדרכה יהיה לך יותר ברור במה להתמקד. השלב השני יהיה לבנות את מערך ההדרכה; צריך לחשוב על הנושאים שאתם רוצים לכסות ואת הנקודות שעליהן תרצה לדבר. יש לתכנן את הנושא בצורה לוגית על מנת שההדרכה תהיה ברורה לכולם. התחל עם ראשי פרקים להדרכה ואחר צקו תוכן לכל פרק ונסה לחשוב על הכלים שבהם תוכל להשתמש על מנת להסביר ולהמחיש את הנושא. לדוגמה תוכלו לשלב סרטי ווידאו, מצגות פאוור פוינט וסיפורי מקרה הממחישים את הדברים עליהם ההדרכה מדברת.

הוסיפו חוויה - הדרכה צריכה לעניין את הקהל, אתה לא רוצים קהל מנומנם ומפהק כי כך לא תצליח להעביר את ההדרכה בצורה אפקטיבית. לימוד באמצעות חוויה הוא אסטרטגיה אשר יכולה לעזור לך. למשל ניתן לתת לחניכי ההדרכה משימות קבוצתיות אשר יביאו אותם למסקנות הנכונות ואחר כך לנהל דיון בנושא הפעילות. העברת חומר בצורה עיונית היא מוגבלת ביכולותיה ולימוד באמצעות חוויה מתגייס לעזרתכם.

מסרים לא מילוליים - במהלך ההדרכה תצטרך לדבר ולהסביר על מנת להעביר את הנושא. אך מלבד המסרים המילוליים ישנם כלים נוספים אשר יכולים לעזור לך להעביר את המסר ולהשיג את הקשבת הקהל, אלו הם המסרים הלא מילוליים. חשוב מאוד שתהיה מודע ללוק שלך, תתלבש בהתאם למעמד ותן למראה החיצוני שלך לבטא את המסרים שאתה רוצה להעביר לקהל. גם שפת הגוף וטון הדיבור הם כלים חשובים מאוד במסרים הלא מילוליים וחשוב שתהיה מודע לשפת הגוף שלך ואיך ניתן לרתום אותה לצרכים שלך.

מדידה - בסוף ההדרכה תרצה לדעת האם המסרים הועברו בצורה אפקטיבית והוטמעו בקרב הקהל, לצורך כך תצטרך שיטת מדידה והדבר חשוב מאוד לארגון. אם הבוס שלך ביקש ממך להעביר הדרכה בנושא מסוים כנראה שהדבר חשוב לארגון. קיום מבחן בסוף ההדרכה הוא אינו אמצעי יעיל, הוא בודק את את התוצאות לטווח הקצר. הדרך היעילה יותר לבחינת יעילות ההדרכה היא להציב מטרות משנה ברות מדידה. אם למשל מטרת ההדרכה היא לשפר את יכולות המכירה באמצעות הדרכה לשימוש במערכת מסוימת - לא נבחן את השליטה במערכת אלא את העלייה במכירות.

לסיכום, העברה מוצלחת של ההדרכה, לא רק שתקדם את מטרות הארגון אלא גם תקדם אותך באופן אישי. אתה תהפכו להיות אטוריטה מוכרת בתוך הארגון לגבי הנושא שהצגת. אתם שם את עצמך במרכז הבמה והדבר יכול לעזור להתפתחות הקריירה המקצועית שלך, בתוך הארגון ובמקרים מסוימים מחוץ לארגון.

אם אתם מחפשים הרצאות פרזנטציה למורים, הכנסו לאתר של אוריה בן טובים.

שלחו לנו הודעה