תפריט יצירת קשר
072-392-5413
אין תמונה

טיפים למורים חדשים

טיפים למורים חדשים

מורים חדשים בישראל עתידים להצטרף למערכת החינוך בשנה הקרובה תשע"ט, אבל הניסיון שלהם במקרים רבים לא בדיוק עונה על הציפיות, בטח לא ביחס למורים ותיקים. בעוד שמורים ותיקים יותר באופן מעשי יודעים מה עובד ומה לא, מורים חדשים צריכים לגלות זאת על בשרם. כל זה עלול להוסיף להם לחץ בעבודה ולכן הם בטח מגיעים לכתבות מסוג זה שעוזרות להם להבין מה עובד ומה לא, ונותנות להם טיפים לתחילת הדרך. אז הנה כמה רעיונות.

התחילו קשרים - בתחילת הדרך אתם לא מכירים אף אחד בבית הספר, אבל החלק החשוב ביותר להרגיש טוב בעבודה זה להיות בחברה טובה. התחילו בלפתח קשרים עם הצוות החינוכי בבית הספר ועם המורים האחרים. אפשר אפילו ליזום שעת היכרות שתועיל לא רק למורים החדשים אלא לכלל צוות המורים בבית הספר.

שמרו על קשר עם ההורים - אל תתנו לדברים לזרום מעצמם כשמדובר בתלמידים. עליכם להתמיד בשיחות איתם ועם ההורים שלהם כשיש סיבה לכך. כתבו במחברת קשר כל דבר שעולה לראשכם. אל תשכחו שליצור קשר עם ההורה גם בשביל להגיד לו מילה טובה ולחזק אותם זה לא דבר רע.

היו מוכנים ללמוד - לשמוע ביקורת מצד קולגות או אפילו מצד הורים זה לא דבר נחמד, אבל לפעמים עדיף לקחת את הביקורות שמושמעות ולנסות להבין מה אפשר ללמוד מהם. אולי אפשר לשפר צד אחד בכם. לא כדאי להיכנס למגננה במצב של ביקורת אלא באמת לנסות כיצד אפשר להשתפר מהביקורת הזאת, גם אם אין בה יותר מדי אמת וצדק. במקרים רבים אפשר אפילו לדאוג לכך שהביקורות יגיעו במקום לחכות להם - לבקש משוב וטיפים מהקולגות ולשמוע מנסיונם על מגוון סיטואציות.

התמודדו עם הכיתה בקלילות - תלמידים רבים מתנהגים בצורה אחרת עם מורים שונים. יהיה מעניין לדעת איזה מורים זוכים ליחס הטוב ביותר מהכיתה שאותה אתם הולכים ללמד ולנסות להבין למה זה קורה. גם אם התלמידים מפריעים או מתנהגים לא כמו שצריך בכיתה, זה לא אישי נגדך ואין שום סיבה להיפגע. לנסות לחשוב על דרכים אחרות לפעם הבאה, אולי לשלב קצת הומור וכיף בשיעורים, להקרין סרטון או לשחק משחק חינוכי בהתאם לצורך ובאופן כללי להיות יצירתיים. התלמידים יעריכו את זה ויזכרו אתכם בתור מורים כיפים גם בשיעורים רציניים יותר.

הראו לתלמידים יחס גם מחוץ לשיעור - זה אמנם דבר כל כך פשוט אבל הוא לא מובן מאליו כלל. כשנכנסים לשיעור בכיתה זה פחות או יותר מצב של מורה מול תלמידים, אבל אם רואים ילד יושב לבד בהפסקה או סתם פוגשים אותו בכניסה לבית הספר, אין שום דבר רע בשבירת "דיסטנס" ולברך את הילד לשלום. יחס אישי כזה יכול לגרום לתלמידים לתחושה טובה מאוד ומועילה עבורך.

אפשרו זמן חופשי בשיעור - לא מעט שיעורים יהיו שיעורים מול לוח או בהקשבה מלאה לדברי המורה, אבל לפעמים שווה לתת זמן של כ-10 דקות בסוף השיעור כדי לתת לילדים זמן חופשי לעבודה משותפת ולחופש פעולה. הגבולות המאוד ברורים בזמן השיעור יכולים להיפתח וכדאי לתת לילדים למצוא את הדרך שלהם להתמודד עם החומר הנלמד באמצעות שלל משימות מעניינות.

שלחו לנו הודעה